Sukces w e-commerce? Postaw na pozycjonowanie sklepu internetowego!

pozycjonowanie e-sklepu

Spis treści

Prowadzisz handel w Internecie? Szukasz skutecznego sposobu na przyciągnięcie nowych klientów? Działalność online rządzi się nieco innymi prawami, niż prowadzenie sprzedaży w tradycyjnej formie. Dowiedz się, czym jest pozycjonowanie sklepu internetowego, od czego zacząć proces zwiększania widoczności w sieci i w jakim zakresie może pomóc Twojemu biznesowi agencja digital marketingu.

Podstawowa wiedza o pozycjonowaniu sklepu internetowego

Internetowym odpowiednikiem popularnej ulicy handlowej jest w sieci wyszukiwarka. To w niej internauci wpisują interesujące ich hasła, aby odnaleźć poszukiwany produkt. Podobnie jak w świecie rzeczywistym, uwagę przyciągają te “szyldy”, które np. najtrafniej opisują ofertę sklepu. Wyświetlone odpowiedzi na wpisaną frazę są uszeregowane w formie listy, a największą szansę na wysoką sprzedaż mają te firmy, którym uda się być na jej szczycie.

Mechanizm działania algorytmów wyszukiwarek jest powszechnie znany, ale tylko w swoich podstawowych założeniach. Większość użytkowników Internetu nie zdaje sobie bowiem sprawy, jak wiele czynników może mieć wpływ na pozycję w rankingu stron. Google wciąż udoskonala sposób określania jakości stron pod względem wartości dla odbiorców. Nadążyć za zmianami mogą jedynie te osoby, które na bieżąco śledzą aktualizacje wprowadzane przez amerykańskiego giganta technologicznego.

Trudność pozycjonowania sklepu internetowego wynika także z ogromnej konkurencji na rynku. Jak wynika z raportu Dun & Bradstreet, między 2014 a 2021 rokiem liczba polskich e-sklepów wzrosła o ponad 100% i jest to już ponad 50 tysięcy podmiotów handlu internetowego. Niestety tylko nieliczne z nich znajdują się w korzystnej sytuacji finansowej. Inwestycja w skuteczne pozycjonowanie jest zatem koniecznością umożliwiającą przetrwanie i — w dłuższej perspektywie — realizację marzeń o wysokich dochodach.

Jak zacząć pozycjonowanie e-sklepu?

Największym wyzwaniem specjalisty od pozycjonowania sklepu internetowego jest przekonanie indeksujących stronę robotów Google, że witryna e-sklepu zawiera treść użyteczną z perspektywy użytkownika. Wprawdzie aspekty dotyczące struktury kategorii będą interesować raczej eksperta od optymalizacji, to jednak nie da się obu pojęć analizować osobno. Skuteczne pozycjonowanie musi uwzględniać zarówno wymagania techniczne robotów wykrywających stronę spośród miliardów innych, jak i wymogi w domyśle stawiane przez potencjalnych klientów odwiedzających e-sklep.

Tym samym, proces powinien rozpocząć się od przeprowadzenia rzetelnej analizy aktualnego stanu dostosowania sklepu internetowego do obowiązujących standardów. Pomóc może w tym zlecenie bezpłatnego audytu SEO. To opcja, którą proponuje chociażby poznańska agencja marketingu internetowego Marafiki. Specjaliści tej firmy przy użyciu fachowych narzędzi oceniają przygotowanie e-sklepu do procesu skutecznego pozycjonowania i przygotowują listę modyfikacji, które umożliwiają wykorzystać potencjał konkurencyjny danej marki internetowej.

Wypróbuj to rozwiązanie i przekonaj się, jakie pozytywne zmiany może przynieść Twojemu biznesowi inwestycja w pozycjonowanie e-sklepu.

Powiązane artykuły