czyste powietrze

Jakość życia i czyste powietrze magnesem dla inwestorów i pracowników

Czyste powietrze to wartość sama w sobie – tak mówią ludzie, którzy zdecydowali się przenieść do Trójmiasta z innych części kraju czy Europy. Mało kto żyjący w Trójmieście potrzebuje na co dzień korzystać z aplikacji do śledzenia jakości powietrza w mieście i też w większości nie uświadamia sobie, że znaczna część mieszkańców dużych aglomeracji ma to w swoim nawyku. Bliskość morza, lasów i dobrze rozwinięta infrastruktura rekreacyjna sprawia, że jakość życia w Trójmieście staje się już nie tylko wyróżnikiem, ale również przewagą konkurencyjną, która pozwala przyciągać do Trójmiasta liczne grono wysoce wykwalifikowanych pracowników i powiększać grono firm, które lokują tu swoje biznesy.

Continue reading „Jakość życia i czyste powietrze magnesem dla inwestorów i pracowników”

magazyn

Magazyn dla dużego sklepu internetowego. Jakie powinien mieć zalety?

Dużo firm w czasie pandemii przeniosło swoją działalność do Internetu. Skutkiem takiego właśnie działania jest powstawanie bardzo dużej ilości sklepów internetowych, w których zakupy możemy robić bezpiecznie, komfortowo, o każdej porze dnia. Dobrze działający sklep internetowy powinien oczywiście posiadać magazyn, który będzie dobrze chroniony, funkcjonalny, bezpieczny i praktyczny. Gdzie takiego szukać?

Continue reading „Magazyn dla dużego sklepu internetowego. Jakie powinien mieć zalety?”

nauka

6 rzeczy, których lider może nauczyć się od Mojżesza

Czy ten, kto został nazwany „najpokorniejszym ze wszystkich ludzi, jacy żyli na ziemi” może stać się liderem, który pociągnie za sobą tłumy? Czy zwykły pasterz może stać się charyzmatycznym przywódcą, który wpłynie na losy całego narodu? Czy jąkała jest w stanie porwać za sobą tysiące osób i przejść do historii?

Continue reading „6 rzeczy, których lider może nauczyć się od Mojżesza”

opieka nad starszym

Rodzinna powinność kontra pół-praca – czy opieka nad seniorem to już zawód?

Potrzeba wyspecjalizowanej opieki osób starszych stała się faktem. Dowodem na to są nie tylko kwestie demograficzne, takie jak dynamicznie postępujące starzenie się społeczeństwa, ale również aspekty kulturowe. Wciąż powszechny w naszym kraju tradycyjny model rodziny sprawia, że w Polsce opieka nad osobą starszą nadal najczęściej funkcjonuje w sferze prywatnej i traktowana jest jako powinność. Jednak wraz z rosnącą liczbą dorosłych wymagających codziennej pomocy, coraz wyraźniej widać konieczność profesjonalizacji zawodu opiekuna. Continue reading „Rodzinna powinność kontra pół-praca – czy opieka nad seniorem to już zawód?”

kobiety w firmie

26 proc. kluczowych stanowisk w firmach zajmują kobiety

Polska zajmuje jedno z najwyższych miejsc w Unii Europejskiej pod względem przedsiębiorczości kobiet, dotyczy to głównie małych przedsiębiorstw. We  wszystkich firmach objętych badaniem tylko 30 proc. członków zarządów to kobiety, a jedynie w 23 proc. pełnią one funkcję prezesa. Dlatego wciąż potrzebujemy inicjatyw wspierających Polki w realizacji marzeń o prowadzeniu własnego biznesu. Continue reading „26 proc. kluczowych stanowisk w firmach zajmują kobiety”

zarzadzanie firmy

Skuteczne zarządzania projektami. Czy jest proste? – opowiada Monika Chrobasik

Kim jest Project Manager i jakie są jego obowiązki? Na ten moment zawód szczególnie dostrzegany przez przedsiębiorców z sektora gospodarki. Dlaczego? Efektywne i sprawne wprowadzanie rozwiązań na rynek ma ogromne znaczenie dla pracodawców. Aby móc to sprawnie robić należy łączyć ze sobą sprawnie wiele elementów. To właśnie przed kierownikiem projektu stoi zadanie „zebrania tych wszystkich elementów układanki w jedną całość”. Continue reading „Skuteczne zarządzania projektami. Czy jest proste? – opowiada Monika Chrobasik”

halas w pracy

Jakie zawody są najbardziej narażone na hałas?

Przy wyborze przyszłego pracodawcy kierujemy się najczęściej wielkością wynagrodzenia, lokalizacją biura, benefitami, czy renomą marki. A gdyby tak jednym z kryteriów był komfort akustyczny w pracy? W końcu spędzamy w niej nawet 2024 godzin rocznie, a poziom hałasu w miejscu zatrudnienia wpływa nie tylko na wydajność, ale także na nastrój, relacje rodzinne oraz zdrowie. Continue reading „Jakie zawody są najbardziej narażone na hałas?”

Nowa praca

Jak przetrwać w nowej pracy? Garść przydatnych porad

Każda zmiana w życiu, czy to w prywatnym czy w zawodowym nacechowana jest niemałym ładunkiem emocjonalnym, który związany jest z koniecznością zgłębienia nieznanych terenów. Zmiana pracodawcy to niewątpliwie nowy rozdział w karierze zawodowej, który najczęściej jest również kolejnym krokiem w drodze na szczyt, dlatego warto wiedzieć jak się zachować pierwszego dnia w nowym otoczeniu. Zatem jak przetrwać pierwszy dzień w nowej pracy? Podpowiadamy!

Continue reading „Jak przetrwać w nowej pracy? Garść przydatnych porad”

Freelancing

Freelancing – zalety pracy jako wolny strzelec

Jeszcze do niedawna dla większości pracujących jedynym słusznym rozwiązaniem było zatrudnienie na pełen etat, gdzie osiem godzin pracy wydawało się czymś normalnym i naturalnym. Coraz częściej jednak mówi się o freelancingu jako idealnym sposobie na życie dla osób, które cenią sobie elastyczność i niezależność w pracy zawodowej. Freelancerzy stanowią coraz większą grupę osób aktywnych zawodowo, co wcale nie dziwi z uwagi na szereg korzyści, które niesie ze sobą freelancing. Zatem dlaczego warto zostać freelancerem?

Continue reading „Freelancing – zalety pracy jako wolny strzelec”

Bycie asertywnym

Jak być bardziej asertywnym w pracy, czyli jak nauczyć się odmawiać

Bycie asertywnym w miejscu pracy to cenna umiejętność, która pozwala zyskać respekt nie tylko w oczach współpracowników, ale również szefa. Sztuka mówienia „nie” wbrew pozorom nie jest wcale rzeczą oczywistą, zwłaszcza wśród osób o ugodowym usposobieniu. Odmowa wcale nie musi być utożsamiana z brakiem szacunku, ignorancją czy przesadną pewnością siebie, a wręcz przeciwnie – powinna być przejawem poczucia własnej wartości, co znacznie upraszcza stosunki interpersonalne. Zatem jak zacząć pracować nad asertywnością w pracy?

Continue reading „Jak być bardziej asertywnym w pracy, czyli jak nauczyć się odmawiać”