Moda zmienia się nieustannie. Przemysł modowy jest wiecznie nienasycony, wciąż potrzebuje inspiracji, tego swoistego pożywienia, by mieć siłę do tworzenia nowych trendów. Gdy one nie następują, sięga do przeszłości, by tam odnaleźć motyw, który można wykorzystać do współczesnych stylizacji. Inspirację dla mody można znaleźć wszędzie, najwybitniejsi kreatorzy odnajdują ją nawet w miejscach, które na pierwszy rzut oka wydają się jak najodleglejsze od wielkiej mody.
Gdy moda sięga do codzienności
Najsłynniejszym przykładem inspiracji modowych czerpiących z odzieży dnia codziennego, a w skrajnych przypadkach z odzieży przeznaczonej do pracy jest historia jeansów, spodni zaprojektowanych w XIXw. w USA przez Leviego Straussa. Te niezwykle mocne i praktyczne spodnie powstały z myślą o górnikach i farmerach amerykańskich, pracujących w pocie czoła w kopalniach i na rodzinnych farmach.
Wiek XIX w USA to czas pozyskiwania ziemi pod ogromne gospodarstwa i odbieranie jej przyrodzie pod powstającą sieć transportu kolejowego. I tak jak Levie Strauss stworzył odzież roboczą dla farmerów, tak Hamilton Carhartt w Dearborn w stanie Michigan założył firmę produkującą odzież roboczą dla pracowników kolei. Wraz z upływem lat model spodni wychodzący z linii produkcyjnej Carharrt Inc. rozwinął charakterystyczne detale odzieży mające na celu ich dodatkowe wzmocnienie, należały do nich: specjalnie dobrana przędza, wytrzymała na płomienie, ścieranie oraz wodę, nity wzmacniające w newralgicznych miejscach najbardziej obciążonych na przetarcia oraz kieszenie na narzędzia czy szlufki na młotek.
Modna funkcjonalność w najlepszym wydaniu
Moda uliczna od dawna czerpie wzory właśnie z odzieży roboczej. Carhartt Inc , który cały czas pozostaje w rękach spadkobierców, dostosował produkcję do nowych trendów. W USA poszerzył swój asortyment odzieży roboczej o kurtki, płaszcze, koszule, swetry czy kombinezony. Natomiast w Europie doskonale sprzedaje się linię WIP, modną markę mody ulicznej – Carharrt WIP. Firma produkuje przede wszystkim odzież męską, chociaż już kilka razy rozważała wejście na rynek mody damskiej, na razie jednak robi to w mocno ograniczonym asortymencie, badając tak naprawdę zapotrzebowanie.
Jednym z najchętniej kupowanych produktów tej firmy są oczywiście spodnie workerskie, które z kolei zainspirowały niezwykle popularne bojówki. Innym z produktów chętnie kupowanych w Europie czy Japonii jest Carhartt kurtka łącząca look sportowy z modą uliczną.
Ten niezwykle praktyczny model można wykorzystać na wiele sposobów, łącząc je ze spodniami, bluzami czy koszulkami tej samej firmy, a stylizację uzupełnia czapka Carharrt nadając jej ton mocno sportowy.
Wysoka jakość optymalna cena
Linia Carharrt WIP, dostępna na polskim rynku, charakteryzuje się wysoką jakością tkaniny i częstym w użyciu, trwałym nadrukiem grafiki. W parze z jakością jak zwykle współgra cena. Z pewnością nie są to produkty najtańsze, dlatego skierowane są do osób, głównie mężczyzn, preferujących tego rodzaju niezobowiązujący styl ubioru z nierzucającą się w oczy i ukrytą jakością. Właściciele firmy i zatrudnieni tam styliści podkreślają cały czas starania o wysoką jakość ubrań, niezbędną ich zdaniem, szczególnie w modzie ulicznej, która ma zwracać uwagę przede wszystkim swoją formą i kolorem.